Kritika restaurací: Cikánská jizba

Navštívil jsem restauraci, kde je o zábavu postaráno, překvapivě dobré jídlo a kde rasismus skutečně nemá své místo ani opodstatnění. První kritika roku 2012 čeká na přečtení.

Těšte se na další kritiku, kterou jako tradičně opět uvidíte za 2 týdny ve čtvrtek (19. 1. 2011). Omlouvám se za nepřidání fotografie jídla, ale v brzké době jí určitě přidám.

Procházíme se křivolakými uličkami našeho města a přemýšlíme, kam si zajdeme na večeři. A tu se ozval návrh: „Co třeba do Cikánské jizby? Tam jsme dlouho nebyli!“ „Cikánská jizba?“, pomyslel jsem si. „To zní jako nějaký zapadlý pajzl třetí cenové. Ale koneckonců- proč ne. Prý je to tam dobré.“

Vejdeme dovnitř. Interiér restaurace mě potěšil. Byl útulný a příjemný. Na zdi visí obrázky štamgastů od místního karikaturisty a velmi silný hospodský postává za barem. Přítel ho okamžitě zdraví jako svého starého známého a usedáme si u dveří. Dostáváme jídelní lístky. K obsluze už se vyjádřím jen tak, že nebyla ani nijak zvlášť milá, ale zároveň neurazila. Což je zvláštní, když se s ní přítel zná tak dlouho (podle mě dostupných informací). Ale dosti bylo omáčky kolem. Rozhodl jsem se objednat si cikánský guláš.

Natáhnul jsem si hygienickou rukavici a přejížděl prstem po stole. Nic. Ani pod ním, ani na římsách, nikde žádný prach. A ani po nakouknutí do kuchyně jsem žádný hřích nenašel, takže se nemusíte bát, že dostanete něco otráveného.

Jídlo dorazilo trochu pomalu na to, že restaurace nebyla v tu chvíli zrovna přeplněná, ale budiž. „To si pochutnáš.“, upozornila mě spolusedící, která si sama objednala guláš klasický. Ochutnal jsem a nevěřil vlastním chuťovým buňkám. Vyváženost byla ohromující a to nemluvím o jemné ostrosti, která sice ze začátku překvapila, ale nakonec jen podtrhla výraznou chuť pravého cikánského guláše. O třídu níž jídlo naneštěstí srážely houskové knedlíky, které byly kupované. A je to škoda, protože i taková drobnost může dělit pětihvězdičkovou restauraci od tříhvězdičkové.

Objednal jsem si dezert- ovocné knedlíky. A to jsem, jak jsem sám už předem tušil, sáhl vedle. Vše bylo evidentně ohřívané mikrovlnce, přičemž pochybuji i o tom, že se jídlo vyrábělo přímo v restauraci. Jakoby to nestačilo, knedlíky byly tak tuhé, že rozkrojit je vyžadovalo značnou porci námahy. O chuti nemluvě. Tuto příhodu už jsem však naštěstí zažil až poté, co dorazili hudebníci, co hráli cikánskou muziku a atmosféra v lokále značně stoupla. Škoda, že se hraje jen o pátcích a sobotách, což je ale na druhou stranu pochopitelné.

Závěr: Konečně po velmi dlouhé době restaurace, která dostala více jak tři hvězdičky. Atmosféra je dokonalá a hlavní jídla (doporučuji ještě například halušky) jsou výborná. Škoda, že zde nevyrábějí vlastní knedlíky a škoda ještě větší je, že jsou zde nabízeny dezerty, které nestojí za nic. Ostatně- do Cikánské jizby se kvůli sladkému nechodí.

 

Hodnocení- **** (4/5 hvězdiček)

 

Hodnocená restaurace: Cikánská jizba, Dlouhá 31, Český Krumlov Bez internetové adresy, ale na YouTube jsou videa přímo z restaurace.

Autor: Lukáš Navara | čtvrtek 5.1.2012 23:40 | karma článku: 12,38 | přečteno: 4035x
  • Další články autora

Lukáš Navara

Recenze: Interstellar

8.11.2014 v 12:01 | Karma: 7,16

Lukáš Navara

Utrpení

14.2.2012 v 22:17 | Karma: 8,61

Lukáš Navara

Kritika restaurací: Al Dente

3.11.2011 v 23:40 | Karma: 10,28

Lukáš Navara

Kritika restaurací: Český mlýn

30.12.2010 v 23:40 | Karma: 12,34

Lukáš Navara

Kněžství vs. rodinný život

1.11.2009 v 18:00 | Karma: 16,17
  • Počet článků 43
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1618x
Křesťan, student, spisovatel, moderátor rádia ICM, amatérský kritik restaurací.

Seznam rubrik

Co právě poslouchám

Oblíbené stránky

Oblíbené články