Kritika restaurací: Pizzerie Latrán

1. 12. 2011 23:40:00
A je to tady! V mé jubilejní desáté kritice proběhne setkání dvou nejtěžších vah české gastronomie- mě a Zdeňka Pohlreicha. Ale nebojte se, příliš kečupu nepoteče.
Rozhodně nejsilnější článek celého menu- originální jablečný koláč s vanilkovou polevou.
Rozhodně nejsilnější článek celého menu- originální jablečný koláč s vanilkovou polevou.Lukáš Navara

Novinka! Od této kritiky uvidíte u každého článku fotografii jídla, které mi nejvíce chutnalo. 15. prosince se k vám přiřítí další kritika, kde opět budeme hodnotit pizzerii a bude to opečený masakr.

Ale raději uvedu věci na pravou míru. Nešel jsem totiž (jak sami můžete vidět) přímo do Café Imperial, ale „pouze“ do restaurace, kterou ohodnotil jednou hvězdičkou. Doposud jsem v takto hodnocené restauraci nebyl, ale předpokládám, že to bude nadprůměrná restaurace, která však nebude dokonalá. Uvidíme.

Dorazil jsem mým stařičkým Fordem do pizzerie Latrán. Abych byl přesnější, zaparkoval jsem na parkovišti a zbytek došel pěšky, protože nemám italský sportovní vůz a hromadu kameramanů, takže si nemohu stát, kde se mi zlíbí. Otevřel jsem dveře a hned jsem byl ohromen velmi příjemným přivítáním a usazením ke stolu. Konečně se toho někdo ujal, protože doposud jsem byl svědkem pouze stylu „jakou židli si ulovíš, tam si sedneš“.

Dostávám jídelní lístek a zvědavě si ho prohlížím. Začnu polévkou dle denní nabídky. Naneštěstí zjistit, jaká polévka to vlastně je, se mi z mého místa nepodařilo. Musíte se zeptat servírky, která však byla velice milá a neměl jsem k ní žádné výhrady. Dále jsem si objednal pizzu jménem Rustica (prý vyhlášená po celém okolí) a hele! Copak to nevidím! Kdosi byl natolik troufalý, že na lístek připsal lasagne. Tak jsem si je objednal.

Nyní je čas zhodnotit interiér. Nebudu vám nic nalhávat. Najíte se jistě v příjemném prostředí, avšak musím vyčíst zbytečné serepetičky na zdích, které rušily celkový dojem a také se mi nezamlouval poslech komerčního rádia, plného reklam. Slyšet o plynatosti, zatímco jíte své jídlo, není hezký zážitek. Ještě bych chtěl zmínit to, že když jsem se chtěl přisunout blíže ke stolu, narážel jsem stehny o desku. Já vím, jsou to prkotiny, ale musel jsem to zmínit.

Polévka dorazila včas, odložil jsem tak smutně své stopky a dal se do jídla. Teď mi, prosím, odpusťte mé amatérství, ale nepodařilo se mi přesně rozpoznat, jaká polévka to byla. Tak jako tak byla velice dobrá, ale chybělo jí správné dochucení. Jinými slovy, mozek z hlavy vám nevystřelí.

Dorazila pizza a lasagne. Začal jsem lasagnemi, které... Přesně, jak jsem předpokládal, byly pro mě zklamáním. Byly poměrně bez chuti, lehce vysušené a celkově bez jakékoliv známky snahy. Takhle si vykopat hrob je smutné rozhodnutí, zvlášť po té nadprůměrné polévce. Naopak pizza skvělá. Ne dokonalá, ale skvělá. Těsto bylo správně tenké, pizza byla křupavá, sýr byl použit správný a celkově vzato jí není moc co vytknout, kromě toho, že chutě se navzájem trochu pozabíjely a nebyla tak zvýrazněná osobnost každé ingredience.

Přesuňme se k desertu. Objednal jsem si jablečný koláč s vanilkovou polevou. A konečně se mi dočkalo očekávaného knock-outu! Koláč byl excelentní! Napřed mě překvapilo originální provedení ve stylu mini-pizzi, na které byla jablka se skořicí a kolem spočívala vanilková poleva. Těsto bylo správně jemné, celý desert byl lehký a jablka měla správnou velikost i chuť. Je překvapivé, že právě koláč je to, kvůli čemu bych se do restaurace rád vracel a pozval sem svou přítelkyni.

Nyní cena. Nepočítejte s tím, že se najíte do stokoruny, minimálně 300 korun je nutností. Na české poměry to není nejlevnější, ale jak se často říkává, na dobrém jídle se šetřit nedá (hlavně se vyhněte lasagním).

Závěr: Pan Pohlreich věděl, proč této restauraci dává jednu hvězdičku ze tří možných. Mohla by být dokonalá, ale sráží jí právě menší či větší chyby, což je škoda, protože jsem si jistý, že kdyby ještě trochu zapracovali, budou nejlepší ze všech (už teď jsou ale nejlepší ve městě). Takže 3 hvězdičky, i když opravdu velice, velice těsně. A nezapomeňte si dát jablečný koláč!

Hodnocení- *** (3/5 hvězdiček)

Hodnocená restaurace: Pizzeria Latrán, Latrán 37, Český Krumlov

http://www.pizzerielatran.cz

Autor: Lukáš Navara | čtvrtek 1.12.2011 23:40 | karma článku: 12.29 | přečteno: 2333x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Cestování

Klára Žejdlová

Italské Velikonoce? V mých vzpomínkách to jsou přátelé, rodina…a obžerství

I když to obžerství bylo prokládané dlouhými procházkami. Aby nám vytrávilo. A abychom nasbírali ingredience pro další vaření...

27.3.2024 v 14:48 | Karma článku: 19.49 | Přečteno: 459 | Diskuse

Miroslav Semecký

Nacházíte ve Španělsku? Používáte aplikaci Telegram? Zpozorněte!

Oblíbená komunikační aplikace ve Španělsku končí. Bude vypnuta (zablokován přístup) v řádu několika následujících hodin. Soudce Národního soudu Santiago Pedraz vydal rozhodnutí, ve kterém nařizuje mob..

23.3.2024 v 17:51 | Karma článku: 17.12 | Přečteno: 581 | Diskuse

Jan Vaverka

Bolívie - 6. díl: Den v La Pazu

La Paz je město jako žádné jiné. Dvoumilionová aglomerace sahající až nad 4000 metrů nad moře, ulice jsou strmé, propojené lanovkami, a kolem obrovská kulturní a sociální diverzita.

22.3.2024 v 8:20 | Karma článku: 16.35 | Přečteno: 231 | Diskuse

Aleš Gill

Střípky z KLDR - Díl 26. - Návrat do paralelního vesmíru

Jsou to téměř dva roky od mého posledního článku o KLDR, a téměř tři roky od mé druhé cesty za nejželeznější oponu, jakou si lze představit. A protože informací z KLDR je kvůli uzavřené hranici málo, mohli bychom se tam vrátit.

19.3.2024 v 8:52 | Karma článku: 16.04 | Přečteno: 474 | Diskuse

Libor O. Novotný

Víkend na bitevním poli ve Waterloo

Chcete důkladně pochopit politické a společenské souvislosti, které vedly k porážce Napoleona, případně se vžít do bojů rozhodující bitvy u Waterloo? Památník bitvy na jejím původním místě vám to umožní.

18.3.2024 v 15:00 | Karma článku: 13.22 | Přečteno: 207 | Diskuse
Počet článků 43 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1618
Křesťan, student, spisovatel, moderátor rádia ICM, amatérský kritik restaurací.

Seznam rubrik

Oblíbené stránky

Oblíbené články

Co právě poslouchám

více

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...